„The keeping of bees is like the direction of sunbeams.“
Henry David Thoreau

Včely v přírodní zahradě

Kurz
25. května 2024, 8:00–18:00
Kuřimské Jestřabí
2000 Kč

Popis události

  • představíme včelu medonosnou ve vztahu k člověku a krajině
  • zamyslíme se nad tím, proč a jak v současné době včelařit
  • probereme různé úlové systémy a včelí obydlí
  • povíme si o životě včelstva během roku a jak o něj pečovat
  • ukážeme si, co v úle a na česně můžeme pozorovat
  • porozprávíme o včelách a probereme mnohé, co s nimi souvisí a co vás zajímá

Pro koho
Akce je zejména pro začínající včelaře, kteří se o včelstva starají nově nebo o pořízení včelstev teprve uvažují.

Místo konání
Organická farma, Kuřimské Jestřabí.
Kurz bude probíhat venku, na čerstvém vzduchu. Jako zázemí bude účastníkům sloužit zejména dřevěný přístřešek a na něj navazující přistínění.

Cena
V ceně je zahrnuto 8h programu, společný oběd a drobné občerstvení během workshopu.
Zasláním platby potvrdíte svou účast na kurzu. 

Kapacita
Maximální počet účastníků je 12. 
KAPACITA TOHOTO KURZU JE NAPLNĚNA. Na tento termín se můžete přihlásit na pozici náhradníka (martina@prirozenevcelareni.cz).
Volná místa jsou v termínu 8. června (stejný kurz).

Plánovaný časový harmonogram*

8—9h, registrace
Přijďte včas, prohlédněte si naší včelí knihovnu a začtěte se do titulů, které vás nejvíce osloví. Projděte se po zahradě, načerpejte síly, seznamte se s ostatními..
Nechte se inspirovat!

9—10h, zahájení, teoretický úvod 

  • Představení lektorů, účastníků, programu a průběhu kurzu.
  • Evoluční vývoj včely medonosné, význam opylovatelů pro hospodářství, základy bionomie a etologie včely medonosné.

10-12h, praktický blok I - včely v přírodní zahradě

  • Druhy včelích obydlí a používaných úlů.
  • Přirozené včelaření v úlech s horními loučkami - úl Warré - osazení, rozšiřování a zazimování úlu, tvorba smetenců, přelétáků a oddělků.

12—13h, společný oběd

13—15h, praktický blok II - včelaření v úlech Warré

  • Prohlídky včelstev - postupy práce ve včelstvu, pozorování česna a zdravotní prohlídka plodového hnízda, vyhledání matky.

15—17h, včelaření v ČR

  • Nemoci a škůdci včely medonosné a způsoby ozdravení včelstva - syntetické látky, organické kyseliny, zootechnické metody.
  • Snůškové poměry v krajině ČR, fenologická období (včelařský rok) - signalizační rostliny, výsadby pro opylovatele
  • Včelařská legislativa v ČR, povinnosti chovatelů

17—18h, diskuze
Závěrečná diskuze, doporučené zdroje. 

* harmonogram se může měnit v závislosti na aktuálních podmínkách - nepřízni počasí apod.



 

Používáme cookies k vylepšení vašeho uživatelského zážitku. Prohlížením této webové stránky souhlasíte s Podmínkami používání cookies. Rozumím